HomeTagArchiwa: Global Times | Myśl Polska

https://myslpolska.info/wp-content/uploads/2022/05/Indie-i-Chiny-flagi-na-tle-pl.-Czerwonego-1280x720.jpg

Relacje indyjsko-chińskie nie należą do łatwych. Jeszcze niedawno światowe media donosiły o walkach na kamienie na pograniczu obu mocarstw i dopiero w lipcu 2020 roku udało się wyciszyć spory. Waszyngton grozi New Delhi Pekin z wyraźnym zadowoleniem odnotował nieprzyłączenie się New Delhi do antyrosyjskich sankcji. Organ KPCh, jakim jest „Global Times”, dał temu wyraz w artykule z 7 kwietnia 2022 roku pod tytułem Unheeded US warning toward India highlights antipathy of non-Western countries. Bezpośrednią przyczyną...

https://myslpolska.info/wp-content/uploads/2022/04/Chiny-Wyspy-Salomona-mapa-1280x720.jpg

Dnia 22 kwietnia „Global Times”, organ Komunistycznej Partii Chin, opublikował artykuł Wyspy Salomona nie powinny ponownie paść ofiarą zastraszania przez Stany Zjednoczone i Australię: „Zachodnie media rozpoczęły kampanię oczerniania umowy o współpracy w dziedzinie bezpieczeństwa między Chinami a Wyspami Salomona jeszcze przed podpisaniem paktu w środę (20 kwietnia 2022 roku), a teraz ich ataki stają się coraz bardziej zaciekłe. Australijskie media nawet otwarcie i bezwstydnie stwierdziły: ‘Australia musi być gotowa do inwazji na Wyspy Salomona...

https://myslpolska.info/wp-content/uploads/2022/04/W.-Putin-i-Xi-Jinping-1280x720.jpg

„Global Times” jest wydawanym od 1993 roku (od 2009 roku także w wersji angielskojęzycznej) dziennikiem wydawanym pod auspicjami Komunistycznej Partii Chin. Artykuły zamieszczane na łamach tego pisma można traktować jako wyraz poglądów tej partii (a w konsekwencji także władz Chińskiej Republiki Ludowej) na problematykę międzynarodową. Waszyngton nie chce pokoju 31 marca opublikował artykuł redakcyjny, w którym USA zostały określone jako największy spoiler sytuacji Ukrainy. Redakcja zwraca uwagę, że po wtorkowej rundzie negocjacji rosyjsko-ukraińskich w Turcji...

https://myslpolska.info/wp-content/uploads/2021/12/Hu-Xijin-1280x720.jpeg

W wieku 61 lat na przedwczesną emeryturę odszedł Hu Xijin, redaktor naczelny chińskiego dziennika, wydawanego od 2009 roku również w języku angielskim, „Global Times”. Hu przekształcił dość szablonową i bardzo dyplomatyczną niegdyś w słowach gazetę w forum niezależnej, zorientowanej antyatlantycko i suwerenistycznie publicystyki. Hu Xijin kierował „Global Times” (环球时报)nieprzerwanie od 2005 roku. Jest też jednym z najpopularniejszych z chińskich komentatorów politycznych (jego konto na Twitterze w języku angielskim obserwuje 450 tys. czytelników, a profil na...